Sunday, February 13, 2011

♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥

Doa Zulaikha…
doa sy juga....


Seandainya telah kau catatkan dia milikku...
Tercipta buatku, dekatkan dia padaku…
Satukanlah hatinya dengan hatiku,
Titipkanlah kemesraan antara kami agar kebahagiaan itu abadi…
Seiringan kami dalam melayari…
Hidup kesepian yang sejahtera…
Tetapi Tuhanku…
Seandainya telah kau takdirkan dia bukan milikku,
Bawalah dia jauh dari pandanganku…
Luputkan dia dari ingatanku…
Ya Tuhan…Maha Mengerti
Gantikanlah yang telah hilang,
Meskipun tak akan sama dengan dirinya…
Ya Tuhanku…
Berikanlah kekuatan agar aku rasa bahagia walaupun tanpa dirinya…
Jika benar cinta itu cinta sejati…maka bebaskan itu.
Jika benar cinta itu suci…ia akan datang dengan sendirinya…
Tetapi jika cinta itu pergi dan tidak berkunjung lagi,
Maka anggaplah cinta itu memang tidak wujud dari awal lagi…
Jika benar dia dijadikan untukku…
Maka rapatkanlah hubunganku dengannya…
Tetapi…
Jika dia bukan dijadikan untukku, maka jauhkan aku daripadanya dan
Hapuskanlah perasaanku terhadapnya.
~ AMIN~

*Ya ALLAH.. Jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yg melabuhkan cintanya pada-MU agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-MU.
* Ya Muhaimin.. Jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada-MU.
* Ya ALLAH.. Jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yg hatinya tertaut pada-MU agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta semu.
* Ya Rabbana.. Jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari hati-MU.
* Ya Rabbi Izzati.. Jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yg merindui syahid di jalan-MU.
* Ya ALLAH.. Jika aku rindu, jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan surga-MU.
* Ya ALLAH.. Jika aku menikmati cinta kekasih-MU, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di 1/3 malam terakhir-MU.
* Ya ALLAH.. Jika aku jatuh hati pada kekasih-MU, jangan biarkan aku tertatih & terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-MU.
* Ya ALLAH.. Jika KAU halalkan aku merindui kekasih-MU jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki & rindu abadi hanya kepada-MU.
* Ya ALLAH.. ENGKAU mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta pada-MU, telah berjumpa pada taat pada-MU, telah bersatu dalam dakwah pada-MU, telah berpadu dalam membela syariat-MU. Kukuhkanlah ya ALLAH ikatannya. Kekalkanlah cintanya. Tunjukilah jalan-jalannya. Penuhilah hati-hati ini dengan Nur-MU yg tiada pernah pudar. Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-MU & keindahan bertawakkal di jalan-MU.
Aamiin Ya Robbal ‘Aalamiin.

No comments:

Post a Comment