Thursday, May 7, 2015

cara cara buat roti bakar paling sedap!

kali ni aku nak share style aku buat roti bakar!
mcm dah biasa dengar je kan roti bakar..tp yg ni macam versi roti kering sikit..hihi

bawah ni model roti aku yea..
ko tgk betapa sedapnya roti bakar yg ummi dia buat..
makan dengan penuhhh perasaan sedap ni...hahahaha..
anak oh anak!

ok kita mulakan yea..
mula2 korang kene ada roti..
aku saje beli roti panjang yang ala2 peranciss ni haha *betul ke roti ni*
harga pun murah dalam 1.50 kot..
potong ikut cara masing2..macam aku..aku potong bulat jer..potong serong pun boleh..lg cantik kan..


 tgk..peneman setia ummi dia ni..
tekun sungguh luqman tgk..haha..


 dah potong boleh la sapu butter..
tabur gula...
xde butter korang blh guna marjerin or planta..
tp guna butter lg sedap..ada rasa macam susu gituu..

 dah siap semua boleh masuk dlm oven..
bakar dlm 10 minit gituu..
suhu dalam 180-190 darjah celcius

tadaaa...
ni la hasilnya..!
jadi mcm roti kering hihi..
suami aku balik keje cuba rasa satu..sekali berkali kali pulak dia makan lagi..
sedap la tuh... *bangga jap bini pandai buat roti paling sedap..haha*
tp memang serius sedap..
cubalahhh hihi

aku habiskan sebatang roti yang panjang tu..
dapat la sebalang penuh...
esok2 blh makan lagi..
jimat..sedap..suami dgn anak aku je dok mkn roti ni..
ummi dia merasa la sikit..
xpe la..nanti ummi buat banyak2 lagi ye!
ok tata!

3 comments:

  1. amboiii tukang tgk tu....jd tukang tolong jg ke? ;-)

    ReplyDelete
  2. Senang.. yg penting sedap dan mudah di makan kan :)

    ReplyDelete
  3. ooo ni sama tak cam roti kok? alamak aihh...sedaplah

    ReplyDelete