Thursday, November 17, 2011

lelaki kacak ^__^

Assalamualaikum...

Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) bersabda : 'Bila seseorang lelaki itu mati dan saudaranya sibuk dengan pengebumiannya, berdiri lelaki yang betul-betul kacak di bahagian kepalanya. Bila mayatnya dikapan, lelaki itu berada di antara kain kapan dan si mati.

Selepas pengebumian, semua orang pulang ke rumah, 2 malaikat Mungkar dan Nakir, datang dalam kubur dan cuba memisahkan lelaki kacak ini supaya mereka boleh menyoal lelaki yang telah meninggal itu seorang diri mengenai ketaatannya kepada Allah. Tapi lelaki kacak itu berkata, Dia adalah temanku, dia adalah kawanku. Aku takkan meninggalkannya seorang diri walau apa pun. Jika kamu ditetapkan untuk menyoal, lakukanlah tugasmu. Aku tidak boleh meninggalkannya sehingga aku dapati dia dimasukkan ke dalam Syurga.'

Selepas itu dia berpaling pada temannya yang meninggal dan berkata,'Aku adalah Al-Quran, yang mana kamu membacanya, kadang-kadang dengan suara yang nyaring dan kadang-kadang dengan suara yang perlahan. Jangan bimbang. Selepas soal siasat dari Mungkar dan Nakir, kamu tidak akan bersedih.'

Selepas soal siasat selesai, lelaki kacak mengatur untuknya daripada Al-Mala'ul A'laa (malaikat dalam Syurga) tempat tidur dari sutera yang dipenuhi bauan kesturi
Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) bersabda :'Di hari pengadilan, di hadapan Allah, tiada syafaat yang lebih baik darjatnya daripada Quran, mahupun dari nabi atau malaikat.'

Sila sebarkan Hadis ini kepada semua .......kerana
'Sampaikan pengetahuan dari ku walaupun hanya satu ayat.'

Saat Anda membwa Al-Quran, syaitan biasabiasa saja...tengok je..

Saat Anda membukanya, syaitan mulai curiga.

Saat Anda membacanya, ia resah dan gelisah.

Saat Anda memahaminya, ia kejang kejangan.

Saat Anda mengamalkan Al-Qur'an dlm kehidupan sehari-hari.ia stroke...Teruskn membaca & mengamalknnya agar syaitan terus stroke .

Saat Anda ingin menyebarkan pesanan ini, syaitan pun mencegahnya.
Syaitan kata "jgn SEBARKAN, kerana ia tidak penting langsung.

harap2 dpt la lelaki kacak tu...Amin...

~~~sharing is loving~~~

:: nak tau...ari ni ecah g keje tanpa duit se sen pun dibawa...beg duit tertinggal...
lps punch kad,rase mcm nak g cr mknn..rase ate tu memang nak g..tp ALLAH Maha Besar...nasib la xsinggah g kedai mkn pg td nak beli bekpes..kalo x..maluu ajer kan....dgn ic,,lesen,,duit semua dalam tuh..huhu.... sangat careless diri ni ::

14 comments:

  1. kasihannya adikku..
    sure tak makan hari ini.
    tapi k.ayu pasti aakan ada yang belanjer kamu.
    kalau kamu dekat boleh gak k.ayu bagi nasi free

    P: dik, kak pun nak sangat ada lelaki kacak itu apabila tiba masa kak di alam sana....amin

    ReplyDelete
  2. k.ayu...
    yup..ader kawan belanja mkn td...
    mujur duit tabung ader kat ofis...dpt la beli air hahhaa ;p

    Amin...InsyaAllah...moga2 kte semua dapat kan kak..

    ReplyDelete
  3. Amin..mudah2an yer..

    lain kali hati2 yer cik Ecah..

    Makan2 time..spagethi redah je la

    ReplyDelete
  4. lenkali sebelum pi keja.. check dan pastikan semua menda yg sepatutnya ada dah simpan dalam beg/henbeg...

    ReplyDelete
  5. amin...nak cari lelaki kacak neh...hehe

    cian ecah...ila pun pernah tertgl..tapi mtk kat kawan dulu la..heheh

    ReplyDelete
  6. Akak kalau pi keja tak bawak duit pun ok pasal akak bawak bekal, hehe. Semua kad2 pulak letak asing, akak tak letak dalam purse.

    Terima kasih atas perkongsian ilmu ni dik :)

    ReplyDelete
  7. rajin rajin baca Al Quran ya...

    ReplyDelete
  8. nk cari yg kacak d hati, ada ke?
    mmmm

    ReplyDelete
  9. alahai cian dia lapar..encik mawi (mawi kan nama dia) x bwkkan makanan utk ecah?


    ecah, baguslah perkongsian ni..menyedarkan kita yg kdgkala culas nk baca Al-Quran tiap hari..lbh bagus fahami isnya kan..

    ReplyDelete
  10. thnks for sharing this info (^__^)...adus kecian plak tp tu la sib baik tak singgah mkn kalu tak mmg malu...umi pun ada gak terjadi cam ni tp sib baik time tu ngan kwn2 kan so lepas la huhuhuhu....

    ReplyDelete
  11. TQ semua kerana memberi pesanan kpd CE.... ^______^

    really appericiate it!

    ReplyDelete