Friday, November 18, 2011

rezeki Allah tu luas...

Alhamdulillah....
kenyang bebeno ari ni...rezeki Allah lg kan...
syukur Ya Allah...

oh yeah! ari ni jumaat esok sudaa cutiiii........
yahooooo..... :)))))

tp kan....sebenrnya...
huhu.......tgh termenung sorang2...
memikirkan mcm2 perkara yg sedang berlaku....
about future...n laen2...
ader ker jalan penyelesaiannyer...
sedikit serabut skrng...tp gelak tawa senyum ajer yg ader kat muka CE.....
cuba kdg2 utk melupakan jer...
mungkin benar kata org..
skrng bukan masanya lg...
mungkin juga bukan REZEKI untuk mu wahai diri!

ader ker REZEKI aku???
yea..percayalah bahawa rezeki itu datangnya dr ALLAH sayang...
DIA Maha Pengasih lg Maha Penyayang...
DIA juga maha Kaya sayang...
pohon lah dgn DIA...

(monolog dgn diri sendiri jer)


huhuhu xsuka ada rase perasaan mcm ni....
kusut musut mengong jer rase tau...
kdg2 teremo.... :(

**********************************************************************************
gambar ni xde kene mengena....tp CE suka sbb cantik laut ni....




Maksudnya:

Ya Allah, sesungguhnya aku adalah hambaMu, anak kepada hambaMu, anak kepada hamba perempuanMu, ubun-ubunku di tanganMu, terlaksana ke atasku hukumanMu dan adil kehakimanMu terhadapku, aku memohon kepadaMu dengan setiap nama yang Engkau namakan dengannya diriMu, atau Engkau turunkan di dalam kitabMu, atau Engkau telah mengajarnya kepada seseorang daripada makhlukMu atau yang tersembunyi pada ilmu ghaib di sisiMu, jadikanlah Al-Quran penenang hatiku, cahaya di dadaku, penghapus kedukaanku dan penghilang kesusahanku.
Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada ditimpa kesusahan dan kedukaan daripada kelemahan dan kemalasan, daripada kedekut dan perasaan takut dan daripada desakan berhutang dan paksaan orang.

7 comments:

  1. sabar.... rezeki setiap HAMBA ALLAH pasti ada... cuma masa yang menentukan...

    ReplyDelete
  2. ada usaha ada la rezeki..

    ReplyDelete
  3. Setiap insan ada rezekinya yg tersendiri, insyaallah :)

    ReplyDelete
  4. Moga dipermudahkan dalam menjalani kehidupan seharian CE. Kakak ingat tadi CE pergi picnic dgn en tunang hihi...

    ReplyDelete
  5. salam...

    comel pic tuuu...

    ReplyDelete